Navigační lišta REGISTRÁCIANavigační lišta TABLONavigační lišta ŠTATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMôŽTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Spoveď č.1169878, vložené 09.06.2021 11:20:35 Staršia spoveďNovšia spoveďHlavná stránka
Jak dokončit studium při vyhoření
Jsem v posledním ročníku VŠ a zbývá mi jen odevzdat diplomku obhájit ji a udělat statnice. Nepodařilo se mi ji odevzdat v termínu, protože jsem pomalá, mám složité téma a při prezentacích mi to jen ostře zkritizovali což mě bohužel dost sebralo. Mám povolené prodloužení doby odevzdání do konce června, ale od toho původního termínu jsem mimo, plácám se v depresích a i když si snažím pomoct (relaxace, procházky,..) tak se pořád cítím prázdná a když si v lepší chvilce sednu k té diplomce a snažím se pokračovat, hned se v tom zamotám, rozbrečím se, vůbec mi to nemyslí a spadnu zpět do deprese. Samozřejmě jsem na sebe taky naštvaná, že to nedávám a že se nechovam normálně, vím přesně co a proč bych měla dělat ale nejde mi to.

Celý můj život se takhle vleče, furt nějaké dwprese a problémy, i když reálně žádné problémy nemám.

Psychologové mi nikdy nepomohli, ani dřív ani teď. Chci se zabít nevidím žádný záchytný bod, přestože mám kolem sebe rodinu, partnera.. Celý život mě jen někdo někam strká a já se snažím těm formám vyhovět a nedaří se a v tom dělat věci po svém a tak jak já je cítím mě nikdy nikdo nepodpořil. Takže buď se to začnu učit teď což vypadá jako nejistý projekt na celý život, nebo se dál nechám popostrkavat a občas spadnu do depresí, nebo už se na tohle všechno vykašlu...
 Perina Žena27  VYMAZAT

Zaslané rozhrešenia Staršia spoveďNovšia spoveďHlavná stránka
Chceš dneska urobiť dobrý skutok ? Pomôž vyššie uvedenému hriešnikovi tým, že mu dáš nejaké rozhrešenie! Môžeš mu ho poslať na e-mailovú adresu, ktorú uviedol pri spovedi, alebo napísať verejne vyplnením formulára na konci tejto stránky. A ak nechceš, aby pod tvojou prezývkou mohol vystupovať ešte niekto iný, zaregistruj si ju TU !
 
10.06.2021 02:00:52
Píšu bakalářku a příští týden odevzdávám. Moc ti rozumím a taky se cítím prázdná, už několik měsíců. Ale podle tvého textu ti řeknu jediný. Seš odpojená od sebe. Až to dopíšeš, jeď na výlet, pryč od lidí, choď do lesa.. buď SAMA. Zkus si dát pozornost a vzpomenout si, co to dítě v tobě vždycky chtělo... Nechat se někam tlačit a strkat ostatními, to je to nejhorší. Člověk má pak ke všemu akorát odpor a ztratí se sám v sobě. Vlastní zkušenost. Zkus jít konečně jednou taky SVOJÍ CESTOU a kašli na naplňování očekávání všech okolo tebe. Nic není špatně, je to jen na tvém rozhodnutí, ale žádné není špatné. Nejsme těsto, aby nás někdo rval do formiček. Držím Ti palce.
Smajlík  LiškaLesníProuhatá
09.06.2021 16:20:18
Ahoj, klidně si o tom můžeme promluvit i mimo zpovědnici, ale nevím jestli ti budu moct nějak pomoct dokončit tu školu, protože já jsem některé věci a potlačování svých pocitů a potřeb nechal zajít až moc daleko. Cítím jsem, že školu v té situaci dělat nemůžu, takže jsem skončil. Teď budu ale znovu nastupovat a snad už v lepší psychické kondici. I když kdoví... Občas si nejsem totiž jistý, jestli tu vysokou doopravdy chci a nedělám to jen kvůli druhým. Ale uvidí se.
Kdyžtak mail je strangerdanger99@seznam.cz.
 6J7G
09.06.2021 15:28:37
Zdravím, nemám pro tebe žádnou dobře míněnou radu. Jenom ti chci říct, že tvou situaci dost chápu, sama se ve velmi podobné plácám už tak dlouho, že to není hezké. Zkusila jsem kde co, ale nic mi nepomohlo (ani to odložit :D). Jak to se mnou dopadne je ve hvězdách, ale říkám si, ze za zdraví to nestojí. Nejsi v tom sama :)
 AnotherINFJ Žena99 Kategorie
09.06.2021 15:09:29
6J7G- děkuji kdyby jsi byl ochotný se podělit víc o zkušenosti, ráda bych si promluvila i mimo zpovednici.
 Perina
09.06.2021 15:00:19
Taky jsem měl podobné stavy na vysoké, taky mi říkali, že to zvládnu, že to musím překousnout, hlavně ať projdu. Snažil jsem se až jsem byl na pokraji a pak jsem si řekl a dost. Začal jsem dělat věci tak jak je doopravdy cítím, začal pracovat na tom, abych se zbavil té potřeby furt někam zapadat a být ten "normální". Sice ještě určitě nejsem úplně sám sebou, ale je znát, že frustrace, depresivní a uzkostne stavy jsou mnohem nižší.
Smajlík  6J7G
09.06.2021 14:06:51
MrAu-Děkuji, tohle řešení mi docela dává smysl, ale nikdo ho nechce slyšet a pořád do mě všichni hustí, že to zvládnu, a ať si k tomu jen sednu, udělám si plán, klidně napíšu úplnou blbost...atd. proto nemám odvahu tohle udělat, kdykoliv něco chci já tak je to špatně a řeknou mi jak to dělat..tak jsem nějak rezignovala
 Perina
09.06.2021 13:59:04
Přemýšlel jsem jak ti pomoct a pár nic extra nápadů mám.
Zřejmě máš depresi - pomůže ti jedině psychiatr (ne psycholog) a to by mohlo možná pomoct. Ale i tak nečekej, že po pár dnech budeš jako rybička - než zaberou trvá týdny...
Nedá se ta diplomka "odložit", že by jsi státnicovala později? Mohla by jsi zase nabrat síly, jet na dovolenou a za pár měsíců se k tomu vrátit plná sil. V mezičase se pokusit vyřešit primární příčinu.
Chápu, že to je těžké, ale byla by škoda zahodit školu těsně před dokončením.
 MrAu Muž22 Kategorie
09.06.2021 13:42:40
Technik- k té 4, Ano, přátelé a blízcí jsou důležití, je ale těžší s nimi zůstávat v kontaktu, když jich není tolik a když oni sami se neangažují, říkají "jindy" a maximálně mají čas na krátký hovor, případně vás rovnou zazdí a ignorují. S rodinou, která si ten čas i najde je ta potíž, že se neustále snaží radit, dívají se na vás jako na chudáčka, který neví co se sebou, který nad tím přemýšlím špatně a je mu třeba říct co a jak...
A k té 5, ano, tohle je velká pravda, ale jakou má cenu, když si ji musíte připomínat až moc často?
 Perina
09.06.2021 13:35:24
@baj d véj Pakliže je cíl nesplnitelný, plně souhlasím. Není tomu tak ovšem ve všech případech.
Smajlík  Technik
09.06.2021 13:30:14
Technik
Pokud nesplnitelný cíl dělá jen další komplikace s depresemi, tak bych ten cíl raději zahodila.
 baj d véj Žena99 Kategorie
09.06.2021 13:28:16
Ještě bych si dovolil navázat na Vicugna pacos.

Ad 4. To je velmi zásadní věc. Ať už člověk dělá cokoliv, snaží se sebevíce, nikdy nesmí nezanevřít na osobní vztahy. Takové to "musím ještě to a tamto, proto s vámi nemohu trávit čas" je potenciálně sebedestruktivní. Když se zadaří, možná si řeknete: "Fajn, trochu jsem teď hodil bobíka na své blízké, ale přineslo to ovoce," ale když náhodou to, kvůli čemu jste je upozadili, skončí neúspěšně, budou vás sužovat pocity, že jste přišli o všechno a nezískali nic. Což člověka snadno stáhne ještě níže ke dnu. Takže jak já říkám, i když toho má člověk strašně hodně a nestíhá, je dobré nadále udržovat společenské vazby. Protože koneckonců nikdo není schopen pracovat na 100 % a část času bude prokrastinovat, ať chce, nebo ne. A bylo by určitě rozumnější si nic nenalhávat, nevymýšlet si výmluvy a tento čas strávit s těmi, kterým na vás záleží.

Ad 5. To mluví samo za sebe. Bez různých papírů se dá žít ve zdraví, ale bez zdraví jsou jakékoliv papíry bezcenné. Vše má své hranice.
 Technik
09.06.2021 13:19:30
Vicugna pacos - Dělala jsem s tím něco od 15, psychologové, psychiatr, plány, snaha, výdrż, sebezapření, hledání kamarádů.. a jak to pomohlo.. evidentně výborně. Chci být sama sebou, ale to nemůžu, takže to není tak, že s tím nechci nic dělat, řešení tu je. Nemám zájem o to se tu pinožit další roky a zoufale se snažit být normální, tak jak to zvládají ostatní. Lupnout si prášek a pokračovat v něčem co nechci ale co se očekává, k čemu takový život je..
 Perina
09.06.2021 13:07:29
Perina:
Takže ti vadí tyhle stavy, ale zároven s nimi nechceš nic dělat?
 Vicugna pacos Žena23 Kategorie
09.06.2021 12:57:15
Co zkusit přerušit studium (ze zdravotních důvodů)? Najdeš si manuální práci, přijdeš na jiné myšlenky a mezitím práci hravě dopíšeš.
Zeptej se na to na studijním.. vysvětli že se teď prostě nedokážeš soustředit, že ti to hlava nebere a jestli by to nebyla možnost.

Není dobrý to za každou cenu rvát přes koleno. Já to taky rval, ego nic jiného nepovolilo, tak jsem to nakonec nějak zpachtoval, ale po škole jsem dělal něco úplně jiného a vlastně jsem tu školu ani titul nikdy nepotřeboval.
 specialista
09.06.2021 12:56:52
Technik- Díky za pochopení, mrzí mě, že jsi v podobné situaci. Na druhou stranu je velmi úlevné cítit, že někdo opravdu tuší jak tu situaci prožívám. Přesně jak píšeš, to je to, co potřebuji. Nemám nikoho, komu bych se mohla opravdu svěřit a s kým bych měla pocit, že chápe. I když mám kolem sebe milující lidi (a vyčítám si, že je takhle trápím), tak oni ani když už jsem jim to říkala milionkrát netuší jak mě v takové chvíli podpořit a snaží se pomoct radou. Taky ti přeji hodně sil a štěstí.

MilanXY- Děkuji. Vidím, že je nás tu víc, viz. moje odpověď pro Technika. Možná bychom si mohli takhle ve více lidech posdilet zkušenosti a podporu, bez toho úžasného předpokladu "tak, teď si o tom popovídáme a pak už budeš zase normální". Jinak taky přeju hodně sil, dokážu si představit jak náročné a stresující to musí být. :-(

FalconGirl- Děkuji za komentář. Já to vidím stejně, a upřímně to, co mě hodně štve a frustruje je, že to působí dojmem "dojdi si k psychiatrovi ať jsi normální a normálně funguješ". Ale proč bych sakra nemohla fungovat tak jak je mi to přirozené, rozvíjet svůj potenciál, nejsem nějaký společensky nebezpečný jedinec apod., kde je potřeba zasáhnout, jen můj systém uvažování, prožívání, tempo.. je jiné, ale proč je to špatně, proč se musím snažit natlačit do škatulek kam nepasuju? Pak je přeci logicke, že z toho člověku může být mizerně a může pořád dokola selhávat. Přece když nemám hudební sluch, tak by bylo peklo, abych se snažila být hudebníkem, vyrovnat se ostatním hudebníkům a prožít tak celý život. Mám pocit, že v průběhu mého života mi nikdy nebyla dána tahle důvěra "dělat věci po svém", málo kdy někdo napoprvé akceptoval moje rozhodnutí a tak jsem se vždy musela nějak přizpůsobit. Proto mám teď pocit, že netuším kdo teda jsem já a co chci, proto i když bych něco chtěla tak se bojím si za tím jít, protože mě od toho hned začne okolí zrazovat a říkat jak to dělat jinak, a jelikož to tak dělám od mala, tak nakonec poslechnu je.
Měla jsem už v minulosti pár podobných krizí, i když tahle je zatím nějak náročnější. Z té poslední mě dostalo to, že jsem se sama rozhodla odjet na stáž do ateliéru v cizině, sama jsem si všechno zařídila a byl to asi nejlepší půlrok mého života, protože i když ta práce byla někdy náročná, věděla jsem, že jsem tam ze své vůle, že já si řídím svá rozhodnutí, že je to moje zodpovědnost. Takže naprosto souhlasím, že vnější faktory mají velký podíl
 Perina
09.06.2021 12:36:51
Mám to stejně. Lockdown nemá zrovna nejlepší vliv na mojí psychiku. Za poslední půlrok se mi úzkosti dost zhoršily, tak jsem taky musela žádat o posunutí termínu odevzdání bakalářky.
A jak máš dák postupovat? Asi ti řeknu přesně ty rady, které nechceš slyšet, protože jsou podle tebe "k ničemu":

1. Plán. Naplánuj si, kdy se budeš učit, ale mezi to si dej i dostatečné pauzy a něčím si tu práci zpřijemni. Taky je fajn si dát nějaký záchytný bod - já si vždycky naplánuju nějakou cestu do zahraničí jako odměnu.
2.Školní psycholog. Nevím, kde studuješ, ale na ČVUTu je ELSA- centrum pro podporu studentů se specifickými potřebami. Tam mi hodně pomáhají. Není to normální psycholog - moc neřeší osobní život, jenom mi pomáhá mít takový studijní režim, abych měla čas i na odpočinek a nechytala panické záchvaty, nezvracela před každou konzultací a tak.
3. Psychiatr. To je pro mne asi nejzásadnější krok, protože některé věci můžu ovlivnit, ale hormonální rovnováhu zrovna ne. Antidepresiva jsou pro mě ten opěrný bod, který mi pomáhá mít sílu na ty ostatní věci. Já třeba musela teď i změnit AD, protože ty, co beru od 16, prostě přestala fungovat. Dostala jsem jiné léky i něco na spaní, protože když jsem nebyla schopná spát, tak jsem logicky ani za ten den nic neudělala. Se správnou medikací zase funguje normálně a zvládat dělat ty ostatní kroky jako je právě ten plán.
4. Kamarádi. Prostě mít kolem sebe lidi, se kterými můžeš vyrazit na procházku, na chvíli vypnout, promluvit si, to je strašně důležitý pro psychickou pohodu.
5. Když nejde o život, jde o hovno. Na to nezapomínej.

Držím palce.
 Vicugna pacos Žena23 Kategorie
09.06.2021 12:07:09
vyhoret uz na vysoke je teda slusna rychlost. To v 35 po tobe bude uz jen popel asi. Zadnou radu kterou by jsi akceptovala pro tebe nemam.
 trafostanice
09.06.2021 12:05:15
Mám podobnou zkušenost, a bohužel musím říct, že mě z toho dostala až změna určitých vnějších faktorů. Ony ty deprese a vyhoření vždycky mají nějakou příčinu, i když psychiatrie tvrdí že je to chemická nerovnováha, nějaký spouštěč to musí mít.
U mě to bylo tak že jsem od dětství měla katastrofální sociální schopnosti, nemohla jsem si najít ani jednu kamarádku. Moje úzkosti ještě umocnila častá stěhování kvůli tátově práci, takže jsem prakticky nikdy nechodila do jedné třídy déle než dva roky a nezvládla jsem se naučit základní věci jako jak si udržet přátelství nebo jak se bavit s kluky.
Zažila jsem dva velké burnouty v 15 a ve 20, oba z důvodu šikany, neschopnosti se začlenit do kolektivu a výsměchu kvůli mé naivitě a výstřednosti. Pokaždé jsem měla tak na dva roky podobné symptomy jako ty, nemohla jsem se soustředit na učení (i přesto že se jinak učím opravdu dobře), pořád jsem brečela, vůbec jsem se nedokázala vzchopit. V obou případech ta deprese odezněnla jakmile se mi podařilo aspoň na chvíli změnit svůj status divné holky se kterou se nikdo nechce bavit. Poprvé to bylo tím že jsem si našla dobrou kamarádku která mě chápala a podporovala, podruhé jsem si našla milujícího kluka a brigádu na které mě chválili.
Takže myslím že i u tebe bude jediné řešení zapátrat po tom co v tobě tyto stavy vyvolává a pokusit se to nějak změnit, když máš chápavého partnera a rodinu, třeba ti v tom i pomůžou.
 FalconGirl
09.06.2021 12:03:24
Blbé ale je, že studuji už dlouho, začal jsem platit školné, ale peníze vem čert. Jenže letos v srpnu mi končí max. doba studia, takže pokud nebudou státnice, nebude už nic. Žádná možnost prodloužit už není. Leda jít zase do prváku a zkusit si nechat uznat co půjde. Kdyby ses chtěla pokusit nějak vzájeměně motivovat, můžeš mi napsat na ousko885@seznam.cz.
 MilanXY
09.06.2021 12:02:58
@baj d véj Nejsi můj vedoucí? "A potřebuješ titul k tomu, abys pracoval? No tak jestli ne, tak je to přece jedno. Obhájit to můžeš i za rok..."

... Až na to, že vzhledem ke své studijní historii znamená každý semestr poplatky za studium. A taky by člověk už rád nějak tuto kapitolu uzavřel.
 Technik
09.06.2021 12:02:37
Baj d véj: no fakt je, že práce je ve srovnání se studiem VŠ procházka růžovou zahradou.
 Svitavy a také ulice
09.06.2021 11:59:37
Ahoj, mám úplně stejný termín. Deadline na odevzdání DP do konce tohoto měsíce. Komplexní specifické téma, se kterým mi nikdo moc nepomůže. Za poslední rok jsem neudělal nic, studium děsně roztahané - přerušované, odkládaná zkoušková atd. :( Mám z toho deprese a úzkosti. Byť mám už něco hotovo (asi 35 stran rešerše), mám dojem, že to bude k ničemu a nejspíš to zahodím, protože jsou to jen takové obecné věci, o které se jen mírně opřu.

Psychiatr mi na lepší soustředění doporučil a předepsal Atomoxetin. K tomu beru fosfosercaps, se kterým mám dobré zkušenosti z minulých státnic a vitamíny. Soustředění je asi trochu lepší, ale efektivitu mám stejně žalostnou, hlavně ta děsná prokrastinace. Hlavně vedle toho ještě dost pracuji. :-(

Plán sice mám, ale když vidím, jak i dílčí denní úkoly nestíhám plnit, vidím to čím dál tím hůř. Obecně mám na sebe dost nároky, takže mé odhady jsou spíš podhodnocené a něco, co jsem odhadl na den dělám třeba 3. Ach jo.
 MilanXY
09.06.2021 11:53:32
Zeptám se tě jinak - je ten titul nutný k výkonu práce, které se chceš věnovat?

Pokud ne, tak se na to vykašli. Duševní zdraví je důležitější než dokončení školy.
 baj d véj Žena99 Kategorie
09.06.2021 11:53:21
Rád bych ti poradil, ale asi nemám moc jak. I já jsem měl letos v 27 končit magisterské studium. Dostal jsem možnost práci dokončit do půlky srpna. Stejně si myslím, že to není příliš reálné. Plus je mi proti srsti se prezentovat nějakou rychlokvaškou, pod kterou bych se za normálních okolností ani nepodepsal... No... Jen tím chci říci, že je nás více. A myslím si, že ti nikdo, kdo si neprochází anebo v relativně nedávné době neprošel tím, co ty, tvé pocity pořádně chápat nebude a už vůbec ti neporadí. Resp. poradí, ale nic nového ti nikdo nepoví.

Nechal bych to u toho vyzpovídání. To je docela fajn věc k ulevení si. Ale dál moc reakce nečíst, protože tě to tak akorát nasere. Nejhorší je ale uzavřít se sama do sebe. Ideální je podle řešit / stěžovat si na takové záležitosti někomu, kdo pro tebe může mít pochopení. (Vlastní zkušenost...)

Popřeji ti tedy akorát hodně síly, hodně štěstí a hodně zdaru.
Smajlík  Technik
09.06.2021 11:38:23
Jo, vzpomínám si, jak někdo přirovnával tyhle "geniální rady" k tomu, že tě někdo řízne do nohy a pak ti řekne "Přestaň krvácet." Nebo jak říká Jaroslav Dušek: ""Okamžitě se uklidni" - to je velmi náročný úkol i pro zkušeného jogína."
 Svitavy a také ulice
09.06.2021 11:31:04
Kvetak- Moc se omlouvám, opravdu nechci být protivná, vím, že se snažíte pomoct, jen už nedávám tyhle stejné kecy furt dokola...Plán? Udělat si vlastní systém, jet si vlastním tempem? Tyjo, to mě vůbec nenapadlo, to jsem ani nezkoušela, natož několikrát...teda, takže problém vyřešen, sláva! Nečekala jsem, že se to podaří hned v prvním komentáři.
Omlouvám se...ale tohle už fakt nedávám
 Perina
09.06.2021 11:24:45
Hlavně si prosím odpusťte rady typu "je to jen diplomka, je potřeba zatnout zuby a zvládne se to, pak bude dobře.." jednak mi tohle říká úplně každý, jednak to vím sama, a jednak vím, že to není jen diplomka, můj problém není vůbec diplomka, jen se to s ní zas ozvalo.
 Perina
09.06.2021 11:22:42
A co to tak zkusit treba po svem a systematicky?
Zacni tim, ze si udelas plan, co ktery den potrebujes stihnout udelat.
 Kvetak



Pridanie rozhrešenia Staršia spoveďNovšia spoveďHlavná stránka
TVOJA PREZÝVKA:

OPÍŠ BEZPEČNOSTNÝ KÓD:
Captcha

Tento inzerat nekúpite.
Pridať inzerát momentálne nie je možné.
TEXT ROZHREŠENIA:

PRILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jaj no niééé ?! sakra mmmuc
(žiadny )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk